Warning: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/obachiir/public_html/wp-content/themes/traveler/header.php on line 1
قوانين و راهنماي ميزبان – اوباچی

قوانين و راهنماي ميزبان

 

چرا ميزبان اوبا شوم؟

 

در روزگاری که زندگی شهری پر استرس و پر شتاب به ذهن و جسم بسیاری از شهرنشینان فشار آورده است شاید چند روز زندگی در دل طبیعت بتواند استراحتی به ذهن و جسم انسان بدهد. از آن طرف تجربه زندگی عشایری می تواند یک تجربه ناب و دست نیافتنی باشد که همواره در خاطرات گردشگر ماندگار بماند. اوبا با فراهم آوردن بستري فني و قانوني تلاش کرده است فاصله بين مهمان و ميزبان را کم کند تا رزرو تور های عشایری  در کوتاه‌ترين زمان ممکن با بهترين کيفيت، امکان‌پذير باشد. پس اگر شما هم  عشایر هستید و امکانات میزبانی داريد که مي‌توانيد در  آن به گردشگران خدمات ارائه دهيد به جمع ميزبان‌هاي ما بپيونديد و خيلي راحت کسب درآمد کنيد.

 

چطور ميزبان اوبا شوم؟

 

برای اين کار کافی است در سايت اوبا از منوی بالای صفحه روی گزينه «ميزبان شويد» کليک کنيد و سپس در سامانه اوبا ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام کارشناسان ما در سريع‌ترين زمان ممکن با شما تماس مي‌گيرند. در صورت تاييد اطلاعات و عکس‌ها اقامتگاه عشایری ، شما میتوانید  با ثبت تور های عشایری و فعالیت های جدید و تکمیل اطلاعات اقامتگاه عشایری خود به صورت کامل، میزبان اوبا شوید و  پس از این  اقامتگاه شما براي رزرو توسط مهمان‌ها فعال مي‌شود

 

 

قوانين رزرو و نحوه پرداخت اوبا به ميزبان‌ها چگونه است؟

 

نرخ تور های عشایری  از طرف اوبا  پس از توافق با میزبان  تعيين مي‌شود و درصدي از آن به عنوان کارمزد اوبا محاسبه مي‌شود.

اوبا هزینه «رزروهای تایید شده» اقامتگاه را از مهمان‌ دریافت و پس از کسر مبلغ حق‌الزحمه و سایر هزینه‌ها در همان روز به کیف پول میزبان واریز می‌کند. مبلغ مورد نظر به‌صورت خودکار و بدون نیاز به درخواست به حساب میزبان‌ها واریز می‌شود.

  • در صورتی که مهمان رزرو خود را لغو کند و بیش از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود به اقامتگاه باقی مانده باشد، ۲۰ درصد مبلغ کل رزرو انجام شده به حساب اعتباری میزبان منظور می‌شود که یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.
  • در صورتی که مهمان رزرو خود را لغو کند و کمتر از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود به اقامتگاه باقی مانده باشد، کل مبلغ رزرو پس از کسر حق‌الزحمه‌ی اوبا‌ به حساب اعتباری میزبان منظور و یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.
  •  در صورت لغو رزرو توسط مهمان در صورتیکه حداقل یکی از روزهای رزرو مسافر در روزهای اوج سفر باشد، کل مبلغ رزرو پس از کسر حق‌الزحمه‌ی اوبا‌ به حساب اعتباری میزبان منظور و یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

♦روزهای اوج سفر(ایام پیک): تعطیلات نوروز، تعطیلات نیمه خرداد، تعطیلات ۲۲بهمن و روزهایی از تقویم است که دو یا چند روز تعطیلی متوالی وجود دارد. همچنین روزهایی هم که بین ۲ تعطیلی قرار دارند (مثلا اگر یک روز چهارشنبه تعطیل رسمی باشد، روز پنجشنبه که بین دو روز تعطیل قرار گرفته از روزهای تعطیل است) جزو روزهای اوج سفر شناخته می‌شوند.

 

اقامتگاه عشایری که ثبت مي‌کنم چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟

 

رعايت کردن موارد زير باعث ايجاد حس رضايت در طول مدت زمان اقامت مهمان و در نتيجه ثبت امتياز بالا براي اقامتگاه  عشایری شما مي‌شود:

  • مهمان هميشه انتظار دارد در اقامتگاهي پاکيزه و با شرايط بهداشتي مناسب سکونت داشته باشد. تميز بودن تمام قسمت‌هاي آلاچیق عشایری و نظافت هميشگي وسايل خواب باعث ايجاد حس اطمينان و رضايت در مهمان مي‌شود.
  • الزامي است بايد براي اقامت های شب وسايل خواب سبک و راحت و متناسب با تعداد نفرات در اختيار مهمانان قرار گيرد. کيفيت تشک‌ها  بايد مناسب باشد و هر تشک ملحفه، پتو، بالش و روتشکی تميز و ضدعفوني‌شده جداگانه داشته باشد.
  • الزامی است صبحانه،ناهار،عصرانه و شام از کیفیت مناسب و خوبی برخوردار باشد.
  • تمیزی و  پاکیزه بودن لباس و  پوشش خدمات دهنده از واجبات اوبا برای میزبان شدن میباشد.
  • خدمات دهنده ها باید رفتار مناسب با مهمانان در طول اقامت داشته باشند.

 

 

ميزبان چه تعهدهايي نسبت به اوبا دارد؟

 

ميزبان، به عنوان کاربر وب‌سايت اوبا، موظف است قوانين را به صورت کامل مطالعه کند و در صورت تمايل به همکاري آن‌ها را بپذيرد.

تکميل پروفايل

شناختن ميزباني که مهمان قرار است با او در ارتباط باشد و تور های اقامتگاهش را رزرو کند باعث ايجاد حس اعتماد بين طرفين مي‌شود. بنابراين ميزبان بايد اطلاعات کاربري خود را کامل و در حساب کاربري‌اش منتشر کند.

به‌روز رساني و اصلاح اطلاعات اقامتگاه های عشایری

مهمان بر اساس اطلاعات و عکس‌هاي ثبت شده در بخش اطلاعات اقامتگاه نسبت به رزرو آن اقدام مي‌کند. پس اگر تغييراتي در آن پيش آمد حتما اطلاعات اقامتگاه را اصلاح کنيد و يا به همکاران ما در واحد پشتيباني اطلاع دهيد تا مغايرت ايجاد شده را برطرف کنند.

تغيير و به‌روز رساني قيمت‌ها با هماهنگی کارشناسان اوبا 

قيمت اعلام شده براي اجاره اقامتگاه بايد متناسب با کيفيت قابل ارائه به مهمان باشد. شما اين امکان را داريد که هميشه قيمت‌ها را تغيير دهيد. پس ضروري است که هميشه قيمت‌هاي مربوط به اجاره اقامتگاه عشایری با هماهنگی کارشناسان اوبا  به‌روز باشند.

در صورت دريافت هرگونه مبلغ اضافي از مهمان يا لغو رزرو توسط مهمان، به دليل مغايرت قيمت، اوبا اين حق را دارد که اقامتگاه شما را غيرفعال کند.

به‌روز رساني پر و خالي بودن اقامتگاه عشایری

اگر به هر دليلي قادر به ارائه واحد اقامتي در تاريخ خاصي نيستيد، بايد در اسرع وقت به کارشناسان اوبا اطلاع داده و یا وضعيت اقامتگاه  خود را در آن تاريخ به «رزرو شده» تغيير دهيد تا امکان رزرو آن براي تاريخ مورد نظر وجود نداشته باشد. در صورت عدم به‌روز رساني وضعيت اقامتگاه عشایری خود و لغو کردن رزرو مهمانان به دليل پر بودن واحد شما غير فعال خواهد شد.

 

ميزبان چه تعهدهايي نسبت به مهمان‌ها دارد؟

 

تعهد به رزرو

هنگامي که شما ميزباني کسي را به عهده مي‌گيريد آن‌ها به برآورده شدن نيازهاي خود توسط شما اعتماد مي‌کنند. چه مهماناني که به صورت خانوادگي به تعطيلات آمده باشند و چه آن‌هايي که يک سفر هیجانی داشته باشند. يک تغيير غيرمنتظره در محل اقامت رزرو شده اتفاقي ناخوشايند براي مهمانان است. ضروري است در صورت پيش‌آمدن تغيير در شرايط اقامتگاه يا سکونت حتما موضوع را به مهمان يا اوبا اطلاع دهيد.

اطلاعات اقامت گاه های عشایری

اگر سکونت در اقامتگاه شما شرايط خاصي دارد مثلا امکان پذيرش مهمان بيشتر از تعداد خاصي وجود ندارد، سيگار کشيدن در ساختمان ممنوع است و يا امکان پذيرش مهمان با حيوان خانگي را نداريد حتما در اطلاعات اقامتگاه به اين موضوع اشاره کنيد.

مسيرهاي رسيدن به محل اقامت را با جزئيات براي مهمان بيان کنيد. اگر براي رسيدن به واحد بايد از جاده خاکي يا مسيري ييلاقي عبور کند حتما آن را بيان کنيد. بهتر است براي صرفه‌جويي در زمان آن را در اطلاعات واحد اقامتي خود قرار دهيد.

درهر صورت و به صورت کل هر موردی که به نظر شما درج آن در اطلاعات تور های اقامتی میتواند برای رضایت میهمان مفید واقع شود حتما درج شود

ارتباط با مهمان

سرعت و کيفيت بالا در پاسخگويي به مهمان نشانه حضور ميزباني دقيق، خوش‌فکر و مهمان‌نواز است. براي مهمانهاي خود مهمان‌نواز باشيد.

سرعت عکس‌العمل شما به رزرو، پاسخگويي به سوال مهمان يا پيگيري يک موضوع خاص امتياز ويژه‌اي براي يک ميزبان است. ضروري است درخواست‌هاي رزروي را که براي واحدهاي شما ثبت مي‌شود در سريعترين زمان ممکن پاسخ دهيد.

پسنديده است در طول مدت زمان سکونت مهمان در اقامتگاه شما پاسخگوي او باشيد. حضورتان و دسترسي راحت به شما احساس اطمينان خاطر را در مهمان ايجاد مي‌کند.

فهرستي از شماره‌ تماس‌هاي ضروري محلي براي مهمان تهيه کنيد و در دسترس ايشان قرار دهيد.

به مهمان اطلاعات کافي را درباره نحوه و زمان تحويل  ورودو خروج به اقامتگاه ارائه دهيد.

اگر مهمان شما تجربه خوب يا خاصي از اقامت خود ثبت کند باعث مي‌شود که مهمانهاي ديگر با خواندن نظر او براي سکونت در اقامتگاه شما تشويق شوند و آن را براي رزرو انتخاب کنند.

 

 

اوبا  به عنوان اولین سامانه تخصصی گردشگری عشایری ایران  افتخار مي‌کند که شما را به عنوان ميزبان در کنار خود دارد. اين همراهي براي ما ارزشمند است.

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف‌های هیجان‌انگیز ما مطلع شوید.