Warning: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/obachiir/public_html/wp-content/themes/traveler/header.php on line 1
قوانین استفاده از اوبا به عنوان مهمان – اوباچی

ماده ۱-  تعریف واژگان

اوبا: نام تجاری متعلق به شرکت ایده پردازان آرتا نوین عصر (مسئولیت محدود) به شماره ثبت 15121 است. اوبا یک شرکت ثبت شده در جمهوری اسلامی ایران و تابع قوانین این کشور است.

سامانه اوبا: وب‌سایت با آدرس اینترنتی www.obachi.ir که یک زیرساخت آنلاین  برای اقامتگاه های مجاز عشایری ایران ، نقش بازاریاب را دارد و حقوق مادی و معنوی آن متعلق به شرکت ایده پردازان آرتا نوین عصر است.

اقامتگاه عشایری : انواع مکان‌ و اقامتگاه‌های عشایری که برای اقامت حداقل یک شب توسط مهمان از طریق سامانه اوبا در قالب تور های عشایری رزرو می‌شود.

مهمان: به شخص حقیقی یا حقوقی اطلاق می‌شود که تور اقامتگاه عشایری مورد نظر خود را از طریق اوبا رزرو  می‌کند.

میزبان: هر شخص حقیقی یا حقوقی (مالک  اقامتگاه های عشایری) که به واسطه انعقاد قرارداد با اوبا به عنوان میزبان، امکان ارائه خدمات در قالب تور های عشایری مربوطه را به مهمانان از طریق سامانه اوبا دارد. میزبان در صورتی که مالک اقامتگاه عشایری  معرفی نشده باشد، بایستی از مالک اقامتگاه تاییدیه‌ی رسمی دریافت نموده و به قرارداد خود با اوبا ضمیمه نماید.

رزرو: به انجام فرآیند تعیین اقامتگاه در بازه‌ی زمانی مورد نظر توسط مهمان و پرداخت وجه مورد نیاز به صورت صحیح و کامل برای اجاره‌ی اقامتگاه و در نهایت ثبت این درخواست به صورت موفق، اطلاق می‌شود.

قرارداد: به مجموعه شرایط توافق شده به صورت الکترونیکی یا مکتوب فی مابین اوبا و میزبان اطلاق می‌شود که مطابق آن، شرایط لازم برای فراهم آمدن امکان رزرو اقامتگاه عشایری در سامانه اوبابه انجام می‌رسد و برای طرفین لازم الاجراست.

کمیسیون: معادل ریالی درصدی معین از قیمت رزرو هر یک از اقامتگاه‌های عشایری میزبان در سامانه اوبا است.

پنل میزبان: بخشی از سایت که اوبا جهت بارگذاری محتوا، مدیریت اوبا های عشایری، مدارک شناسایی و سایر متعلقات در اختیار میزبان قرار می‌‌دهد و برخی اطلاعات مربوط به میزبان در آن نمایش داده می‌شود و راه ارتباط اصلی و رسمی اوبا و میزبان است.

حساب کاربری میزبان: حسابی است که با اختصاص شناسه و رمز عبور به میزبان تعلق گرفته‌است و میزبان توسط آن به پنل میزبان دسترسی خواهد‌‌ داشت.

روزهای اوج سفر(ایام پیک): تعطیلات نوروز، تعطیلات نیمه خرداد، تعطیلات ۲۲بهمن و روزهایی از تقویم است که دو یا چند روز تعطیلی متوالی وجود دارد. همچنین روزهایی هم که بین ۲ تعطیلی قرار دارند (مثلا اگر یک روز چهارشنبه تعطیل رسمی باشد، روز پنجشنبه که بین دو روز تعطیل قرار گرفته از روزهای تعطیل است) جزو روزهای اوج سفر شناخته می‌شوند.

امتیاز میزبان: هر میزبان در اوبا بر اساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، امتیاز کسب یا از دست می‌دهد. این امتیاز مبنای اوبا در بسیاری از تصمیم‌ها از جمله نمایش اقامتگاه‌های میزبان یا تغییر در کمیسیون اقامتگاه‌های وی است.

ماده ۲- موضوع خدمات

موضوع خدمات، اقدام اوبا به بازاریابی برای رزرو تور اقامتگاه  های عشایری میزبان‌ها از طریق نمایش و ارائه اقامتگاه در سامانه اوبا مطابق قانون تجارت الکترونیک است.

ماده ۳- کمیسیون

۱-۳- شرح نحوه‌ی محاسبه‌ی کمیسیون

۱-۱-۳- امکان تغییر کمیسیون، هزینه‌ها و جریمه‌ها برای هر یک از اقامتگاه‌ها یا برای میزبان در هر زمان توسط اوبا در پنل میزبان وجود دارد .

۲-۱-۳- تغییرات در کمیسیون، هزینه‌ها و جریمه‌ها قبل از اعمال، به میزبان اطلاع رسانی خواهد شد و ادامه روند رزرو توسط میزبان پس از اعمال تغییرات، به منزله پذیرش شرایط جدید است و در حکم قرارداد همکاری است که خود به خود با ادامه روند رزرو مورد توافق طرفین قرار گرفته‌است و نیاز به تشریفات امضا و ابلاغ جداگانه‌ای برای لازم الاجرا بودن ندارد. هم‌چنین در صورت اطلاع رسانی از سوی میزبان در رابطه با عدم پذیرش آن در مهلت مقرر، اوبا می‌تواند علاوه بر تسویه حساب تا تاریخ مقرر، دسترسی وی به پنل میزبان را به حالت تعلیق درآورد.

۳-۱-۳- مسئولیت مسائل مالیاتی هر یک از طرفین بر عهده همان طرف است.

۲-۳- وجه ناشی از رزرو اقامتگاه توسط مهمان به حساب اوبا واریز می‌شود و صدور فاکتور رزرو و صورتحساب خدمات ارائه شده از سوی میزبان، توسط اوبا در پنل کاربری میزبان‌ها صادر خواهد شد.

۳-۳- پرداخت‌های اوبا به میزبان از طریق سامانه پایا به شماره شبای حساب بانکی اعلام شده توسط میزبان در پنل میزبان اوبا که به نام میزبان است، انجام خواهد شد. میزبان با ثبت اطلاعات حساب بانکی خود در پنل میزبان، انتساب شماره شبای مذکور به خود را تصدیق می‌‌کند. در غیر این صورت، اوبا مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. اسناد واریزی به حساب بانکی اعلام شده در پنل میزبان به منزله تسویه حساب اوبا با میزبان خواهد بود. بدیهی است در صورت عدم ارائه اطلاعات حساب بانکی یا هرگونه مغایرت آن، کلیه مسئولیت‌ها شامل تاخیر یا عدم واریز وجه، بر عهده میزبان خواهد بود.

۴-۳- اوبا هزینه «رزروهای تایید شده» تور اقامتگاه  های عشایری را از مهمان‌ دریافت و پس از کسر مبلغ حق‌الزحمه و سایر هزینه‌ها در همان روز به حساب میزبان واریز می‌کند. مبلغ مورد نظر به‌صورت خودکار و بدون نیاز به درخواست به حساب میزبان‌ها واریز می‌شود.

۵-۳- بر اساس قوانین حاکم در سامانه پایای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، درخواست‌های برداشت در روزهای غیر تعطیل که قبل از ساعت ۱۴ صادر شده باشند، در همان روز و در غیر این صورت در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.

۶-۳- در صورت وجود مغایرت در محاسبات، میزبان می‌تواند طی یک هفته پس از انجام پرداخت، مراتب را به اوبا جهت بررسی، به‌صورت رسمی اعلام نمایند. بدیهی است پس از این بازه زمانی، اوبا در اعمال تغییرات با توجه به تبعات آن، مختار خواهد بود.

۷-۳-  نحوه‌ی محاسبه‌ی هزینه لغو رزرو توسط مهمان

۱-۷-۳- در صورتی که مهمان رزرو خود را لغو کند و بیش از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود به اقامتگاه باقی مانده باشد، ۲۰ درصد مبلغ کل رزرو انجام شده به حساب اعتباری میزبان منظور می‌شود که یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

۲-۷-۳- در صورتی که مهمان رزرو خود را لغو کند و کمتر از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود به اقامتگاه باقی مانده باشد، کل مبلغ رزرو پس از کسر حق‌الزحمه‌ی اتاقک‌ به حساب اعتباری میزبان منظور و یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

۳-۷-۳- در صورت لغو رزرو توسط مهمان در صورتیکه حداقل یکی از روزهای رزرو مسافر در روزهای اوج سفر باشد، کل مبلغ رزرو پس از کسر حق‌الزحمه‌ی اتاقک‌ به حساب اعتباری میزبان منظور و یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

ماده ۴- اطلاعات اقامتگاه‌ها و فرآیند رزرو

۱-۴- در صورتی که رزرو انجام شده توسط مهمان بین ساعت‌های ۹ تا ۲۳ انجام شود، میزبان تا ۲۰ دقیقه بعد از دریافت پیام رزرو جدید ثبت شده، باید تایید یا عدم تایید رزرو را به اتاقک اعلام کند. در غیر این صورت از طریق اوبا با میزبان تماس گرفته خواهد شد و در صورت عدم امکان دسترسی و مکالمه با او، رزرو ثبت شده لغو خواهد شد. در خارج این ساعت‌ها، میزبان باید تایید یا عدم تایید رزرو را حداکثر تا قبل از ساعت ۹ صبح اعلام کند.

۲-۴- میزبان به موجب قرارداد خود با اوبا، مسئولیت تطابق محتوای اقامتگاه در سامانه اوبا با کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کسب مجوزهای مربوطه را برعهده می‌گیرد.

۳-۴- رزرو و انجام تور های  اقامتگاه های عشایری  و فراهم کردن امکانات مورد نیاز، صرفا توسط میزبان صورت می‌پذیرد و اوبا تنها زیرساخت انجام رزرو  و حملو نقل و آموزش را فراهم می‌کند.

۴-۴- میزبان مسئول تولید، کنترل و بازبینی اطلاعات اقامتگاه‌ها در پنل میزبانی خود در  سامانه اوبا است.

۵-۴- میزبان مسئول انجام کنترل کیفیت (همسان بودنخدمات تور های اقامتگاهای عشایری با اطلاعات درج شده توسط میزبان، نظافت و موارد مشابه) اقامتگاه خود است و اوبا تنها در صورت بروز هرگونه ادعا از سوی مهمان‌ها مبنی بر نامناسب بودن اقامتگاه یا عدم تطابق آن با اطلاعات ثبت شده، نسبت به بررسی موضوع اقدام خواهد نمود و بر مبنای نظر کارشناس‌های اوبا، اقدامات لازم اعم از عودت مبلغ رزرو به مهمان از سوی میزبان صورت خواهد پذیرفت.

۶-۴- میزبان متعهد است در صورت هرگونه تغییر در اطلاعات اقامتگاه یا تقویم تور های اقامت عشایری جهت تعیین پر یا خالی بودن، در اسرع وقت نسبت به اعمال تغییرات در پنل میزبان اقدام نماید. در غیر این صورت مسئولیت کلیه خسارت‌های وارده به اوبا و مهمان، بر عهده میزبان است.

۷-۴- قیمت‌های مندرج بر روی سایت اوبا می‌بایست رقابتی و حداقل برابر با قیمت اقامتگاه‌های مشابه در سامانه اوبا یا سایر سامانه‌های گردشگری (اعم از اینترنتی یا غیر اینترنتی) باشد.

۸-۴- در صورت تخلف میزبان برای نهایی ساختن رزرو مهمان شرایط زیر اعمال خواهد شد:

۱-۸-۴- لغو رزرو از سوی میزبان

در صورتی که میزبان رزروی که قبلا تایید کرده‌است را لغو کند و بیش از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود مهمان باقی مانده باشد، از امتیاز میزبانی او کسر خواهد شد. اما در صورتی که کمتر از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود مسافر باقی مانده باشد، علاوه بر کسر امتیاز میزبانی وی، میزبان متعهد می‌شود مبلغ رزرو را به‌صورت کامل توسط اوبا به مهمان عودت داده و علاوه بر آن ۳۰ درصد مبلغ کل رزرو را به عنوان خسارت به اوبا بپردازد.

 

۲-۸-۴- دریافت وجه اضافی از مهمان

دریافت وجه اضافی از مهمان از جانب میزبان ممکن نیست. در صورت عدم تطابق اطلاعات ثبت شده توسط مهمان حین ثبت رزرو (مانند عدم تطابق تعداد نفرات و …)، مبلغ اضافی بایستی توسط مهمان به اوبا واریز شود و اوبا بر اساس قوانین خود تمام یا قسمتی از آن را به حساب قابل برداشت اعتباری میزبان منظور خواهد کرد.

میزبان متعهد می‌شود در صورت دریافت وجه اضافی از مهمان، دو برابر وجه دریافت شده را به عنوان خسارت به اوبابپردازد.

 

۳-۸-۴- عدم برگزاری تور  اقامتی عشایر توسط میزبان

عدم حضور میزبان حین مراجعه‌ی مهمان یا عدم اجازه‌ی ورود به مسافر توسط میزبان میسر نیست مگر درصورتیکه مهمان مدارک شناسایی یا مدارک محرمیت برای زوجین را ارايه ندهد. میزبان متعهد می‌شود در صورت انجام این تخلف، مبلغ رزرو را کاملا به اتاقک عودت داده و علاوه بر آن مبلغی معادل با هزینه ی رزرو را به عنوان خسارت به اتاقک بپردازد.

 

۹-۴- با توجه به تلاش اوبا برای حفظ کیفیت خدمات خود از طریق کم‌تر شدن لغو رزروهای انجام شده، اوبا به ازای هر لغو توسط میزبان از امتیاز میزبانی او کسر خواهد کرد و در صورتیکه امتیاز میزبان از میزان معینی کمتر شود، ادامه همکاری خود با میزبان را متوقف خواهد کرد.

۱۰-۴- در صورت اشتباه میزبان و درج قیمت به بهای پایین‌تر از قیمت واقعی، وی متعهد است تور اقامتگاه عشایری  را با همان قیمت درج شده برای مهمان برگزار نماید و  یا با رضایت مهمان اقدام به تغییر قیمت کند. در هر حال پاسخگویی به مهمان در مراجع رسمی به عهده میزبان است.

۱۱-۴- در صورت اعمال تخفیف توسط میزبان، مبلغ تخفیفی از مبلغ متعلق به میزبان کسر شده و مابقی مبلغ به حساب اعتباری میزبان منظور خواهد شد. درصد حق‌الزحمه اتوبا نسبت به مبلغ کل محاسبه خواهد شد.

۱۲-۴- در صورت اعمال تخفیف توسط اوبا، مبلغ سهم به میزبان به حساب اعتباری ایشان منظور خواهد شد و هزینه‌ی تخفیف از سهم اوبا  کسر می‌شود.

ماده ۵- مدت همکاری و فسخ آن

۱-۵- قرارداد میزبان با اوبا از زمان انعقاد تا زمان اعلام فسخ هر یک از طرفین اعتبار دارد. هر یک از طرفین می‌تواند با اعلام به طرف مقابل قرارداد را فسخ نماید و در این فاصله طرفین باید تعهدات جاری و تسویه حساب خود را به نحو کامل انجام داده یا برای انجام آن به نحوی که مقتضی می دانند با توافق یکدیگر مهلتی تعیین نمایند.

۲-۵- اوبا می‌تواند در مدت اعتبار قرارداد بنا به تشخیص خود یا بروز تخلفات میزبان، قرارداد را خاتمه داده و با اخطار قبلی یا بدون آن دسترسی میزبان به پنل میزبانی را معلق نماید. در این صورت تمامی حقوق و امتیازات اعطا شده از جانب اوبا به میزبان متوقف خواهد شد و حق اوبا برای رد درخواست مجدد همکاری با میزبان محفوظ است.

ماده ۶- شرایط حاکم

۱-۶- طرفین موظفند کلیه اطلاعات محرمانه طرف دیگر از جمله اسناد حقوقی و توافق­نامه همکاری فی مابین را در زمان همکاری و پس از آن محرمانه نگاه دارند، مگر با دستور مراجع ذیصلاح قانونی.

۲-۶- هیچ یک از مواد و مفاد قرارداد همکاری به معنای شراکت یا وجود رابطه کارگر و کارفرمائی فیمابین میزبان و اوبا نیست.

۳-۶- رزرو‌های انجام شده توسط مهمان، با توجه به اعلام تاریخ مساعد توسط میزبان در پنل میزبان،  برای وی قابل رؤیت است و میزبان موظف است رزرو‌های ثبت و پرداخت شده را با توجه به ضوابط و زمان تعیین شده در پنل خود، به صورت صحیح و کامل به انجام برساند.

۴-۶- در صورت بروز شرایط فورس ماژور (ماده ۱۳)، همکاری با میزبان به صورت موقت، متوقف می‌شود و رزروهای تایید شده، در صورت تمایل مهمان می‌تواند لغو شود و مبلغ آن به‌صورت کامل به وی عودت داده خواهد شد. لازم به ذکر است پس از رفع عوامل فورس ماژور، قرارداد به همان روال سابق ادامه می‌یابد.

۵-۶- کلیه ابلاغیه‌ها، اخطارها، پیام‌ها و مکاتبات اوبا به میزبان از طریق پنل میزبانی و پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود. اوبا مسئولیتی در خصوص عدم توجه یا عدم مشاهده پیام‌ها توسط میزبان نخواهد داشت.

۶-۶- در صورتی که در خصوص هر یک از شروط عدم مسئولیت یا نقض هر یک از مقررات کشور در رابطه با برگزاری تور  اقامتگاه های عشایری، مسئولیتی بر اوبا تحمیل گردد، میزبان موظف است که کلیه خسارات مادی و معنوی وارده بر اوبا را جبران نماید.

ماده ۷- حقوق  و تعهدات اوبا

۱-۷- اوبا مجاز است با عنایت به شرایط و سیاست‌های شرکت، در صورت نیاز شرایط و بندهای قرارداد را اصلاح نماید و میزبان را از این تغییر مطلع سازد. تغییرات به محض به روزر‌سانی و اطلاع به میزبان، اجرایی خواهد شد و ادامه همکاری میزبان به منزله پذیرش تغییرات خواهد بود.

۲-۷- اوبا آموزش‌های لازم را به میزبان جهت به‌روزرسانی فهرست اقامتگاه‌ها و به‌روزرسانی تقویم پر یا خالی بودن واحد اقامتی ارائه خواهد داد. تغییراتی که در نتیجه اجاره‌ی اقامتگاه ایجاد می­‌شود و هم‌چنین اطلاعات رزروهای انجام شده در هر لحظه برای میزبان از طریق پنل میزبان قابل مشاهده خواهد بود.

۳-۷- اوبا می‌تواند محتوای ارائه شده توسط میزبان و محتوای پیوند داده شده با آن را به منظور ارزیابی و آزمایش مورد استفاده قرار داده و آن‌ها را در آرشیو خود نگهداری نماید.

۴-۷- اوبا با عنایت به شرایط و سیاست‌های شرکت، اطلاعات میزبان و اقامتگاه‌های عشایری مربوطه را بررسی نموده و صحت آن‌ها را ارزیابی می‌کند. در صورت نیاز به تصحیح این اطلاعات از طریق میزبان، درخواست به اطلاع میزبان رسیده و اتاقک مسئولیتی به ازای عدم مشاهده‌ی این پیام توسط میزبان و عدم تصحیح اطلاعات نخواهد داشت. در صورت عدم تصحیح اطلاعات، امکان مشاهده‌ی اقامتگاه عشایری میزبان مربوطه در سامانه اوبا میسر نخواهد بود.

ماده ۸- حقوق و تعهدات میزبان

۱-۸- میزبان موظف به ثبت اطلاعات و ارائه مدارک درخواستی اوبا خواهد بود.

۲-۸- میزبان موظف به مطالعه و رعایت کلیه‌ی قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌هایی که اوبا در اختیار ایشان قرار داده‌است خواهد بود.

۳-۸- چنانچه میزبان در نتیجه استفاده مهمان‌ها از اقامتگاه مربوطه به هرگونه اطلاعات شخصی مهمان‌ها از جمله نام یا سایر اطلاعات و داده‌های شخصی آنان دسترسی پیدا کند، متعهد است:

الف- کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حریم خصوصی را رعایت نماید و در صورت نقض عواقب آن را بپذیرد.

ب- تنها برای مقاصدی که اوبا مجاز دانسته‌است از این اطلاعات استفاده نماید.

ج- هرگونه گردآوری، استفاده و ذخیره اطلاعات مشتریان را تنها با اجازه اوبا و به‌صورت آشکارا انجام دهد.

۴-۸- میزبان مسئول حفاظت از شناسه و رمز عبور پنل میزبانی اختصاص یافته به او است و مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی را که با شناسه او انجام می‌شود از قبیل محتوا گذاری، پذیرش، رد یا لغو رزرو‌ها، ارسال اطلاعات، تعیین پر یا خالی بودن اقامتگاه‌های عشایری و سایر موارد ارتباطی را بر عهده خواهد داشت.

۵-۸- میزبان متعهد است در صورت تغییر اطلاعات تماس خود، آن را فوری به اطلاع اوبا برساند و در غیر این صورت مسئولیت کلیه عواقب آن به عهده میزبان است.

ماده ۹- خسارت‌ها

چنانچه از جانب میزبان خسارتی به اوبا یا مهمان وارد آید، میزبان ضامن جبران خسارت است. بدیهی است شرایط این ماده، جدای از ماده جرایم این قرارداد است و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ماده ۱۰- حل اختلاف

۱-۱۰- حل اختلاف بین مهمان و میزبان: در صورت بروز هرگونه اختلاف در رابطه‌ی بین مهمان و میزبان، مورد اختلاف توسط اوبا به عنوان داور مورد رضایت طرفین بررسی و نتیجه برای طرفین لازم الاجرا است.

۲-۱۰- حل اختلاف در تفسیر:

الف) در صورت بروز هرگونه اختلاف در رابطه با تفسیر مفاد و اجرای قوانین حاضر ابتدا طرفین تلاش می‌­نمایند تا از طریق مذاکره، صلح و سازش مورد را مرتفع نمایند. در صورت لاینحل ماندن مورد اختلاف، حق مراجعه به مراجع ذیصلاح قانونی شهر اردبیل برای طرفین محفوظ خواهد بود.

ب) در زمان بروز اختلاف، در صورت توافق طرفین دو طرف به انجام تعهدات اولیه خود بر اساس قوانین حاضر تا حل مناقشه ادامه می‌­دهند، در غیر این صورت تا زمان حل و فصل کامل موضوع اختلاف، تعهدات طرفین متوقف خواهد شد.

ماده ۱۱- تفسیر قرارداد

۱-۱۱- در صورتی که به موجب حکم دادگاه یا قوانین جاری کشور هر یک از قوانین و مقررات حاضر نامعتبر شناخته شود، اول خدشه‌ای به سایر مفاد قوانین و مقررات حاضر وارد نشده و دوم پیشنهاد اوبا در خصوص اجرای سایر مفاد به نحوی که بیشترین تطابق را با توافق اولیه طرفین داشته‌باشد، پذیرفته خواهد شد.

۲-۱۱- کلیه حقوق اوبا (مطرح در قوانین و مقررات حاضر) در زمان قرارداد و پس از آن قابل پیگیری است.

ماده ۱۲- اقامتگاه قانونی طرفین

نشانی و اقامتگاه قانونی اوبا در وب‌سایت رسمی آن قید گردیده و اقامتگاه میزبان نیز همان آدرس محل سکونت است که در فرم پنل میزبان توسط ایشان ثبت شده‌است و هرگونه تغییر در نشانی و اقامتگاه باید به اطلاع طرف دیگر برسد.

ارسال هرگونه اعلانات، مکاتبات، اوراق عادی و رسمی به این نشانی‌ها، ابلاغ شده واقعی تلقی می‌شود.

ماده ۱۳- فورس ماژور

به هنگام بروز حوادث فورس ماژور (غیر مترقبه) و سایر عوامل خارج از اختیار از قبیل (و نه محدود به) جنگ، اعتصاب، اغتشاش عمومی، صاعقه، آتش سوزی، زلزله، سیل، اثرات موضعی خورشید بر روی ماهواره‌ها، اشكالات ناشی از ماهواره‌ها، محدودیت صادرات و واردات، محدودیت تبادل ارزی با خارج، وضع قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های دولتی و مانند این‌ها تا زمانی كه وضعیت فوق‌العاده و تبعات آن برطرف نشده باشد به گونه‌ای كه انجام تعهدات و خدمات را با اشكال مواجه كند، مسئولیتی متوجه اوبا نخواهد بود.

ماده ۱۴- دستور‌العمل رسیدگی به تخلفات میزبان

فعالیت‌های غیر قابل انجام میزبان که منجر به کسر امتیاز می‌شود به شرح زیر است:

۱- درج اطلاعات اشتباه اقامتگاه در پنل میزبان

۲- درج اطلاعات اشتباه میزبان در پنل میزبان

۳- عدم تایید رزرو مهمان پس از ثبت رزرو

۴- عدم ارائه‌ی اقامتگاه به مهمان به صورت مناسب (نظافت و غیره)

۵- عدم رفتار و برخورد مناسب با مهمان

۶- عدم رسیدگی به مشکلات احتمالی مهمان حین اقامت

۷- دیر کرد در تحویل اقامتگاه عشایری

۸- عدم پاسخگویی به درخواست رزرو مهمان در زمان قانونی

۹- عدم کیفیت مناسب سرویس های  پذیرائی

لازم به ذکر است در صورت کسر امتیاز به ازای انجام هر یک از تخلفات بالا و رسیدن امتیاز به مقداری غیر قابل قبول از جانب اوبا، امکان ادامه‌ی همکاری اوبا و میزبان مربوطه میسر نخواهد بود و قرارداد همکاری بین طرفین، فسخ خواهد شد.

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف‌های هیجان‌انگیز ما مطلع شوید.